fredag 13. mars 2015

Vår i Bergen

Endelig ser det ut til at værgudene har forbarmet seg over Bergen og gitt oss vår. Riktig nok hadde vi en fantastisk sommer og høst, men det er liksom glemt. Nå er det våren som gjelder. Ungene lurer på om vi ikke kan gå på stranden for å bade. Det sier jo litt om hvor ofte vi har sol.. Badingen må vi nok vente litt med, men det er deilig å kunne være ute uten å få neglebitt og urinvesinfeksjon. Det å kunne se smilende barn med kinn farget røde av frisk luft og ikke av frost gjør en mor varm om hjertet. Snute synger lykkelig om lille Måltrost som er så glad om og om igjen for det er den eneste setningen han kan, men det går fint. På onsdag så jeg til og med en sommerfugl! Jeg kvapp litt for jeg trodde jo det fortsatt var vinter, men der satt den lille, fine bevingede krabaten og minnet meg på at vi går mot lysere tider. Pappaen min sendte meg en snap i går med bilde fra utsikten hjemme og teksten: Hva er dette?? Jeg skjønte det ikke først, men det var solen han mente :) Utrolig hva dette lyset på himmelen gjør med oss. Og i kombinasjon med gresset som sakte blir grønnere, blomster som våkner fra dvalen, barnelatter i gaten og møkkete sko i gangen blir følelsen nesten magisk.

Unnskyld våren! Jeg har alltid sagt at høsten er den beste årstiden. Jeg tok feil. Våren, jeg elsker deg!


2 kommentarer:

  1. Haha hva er dette!? Artig han papsen din ;-) Her også skinner hun, krokusen spretter opp i hver krinkelkrok, og det er skikkelig vår i lufta!! Jeg har også alltid sagt at høst er best.. men i dag forandret jeg også mening! 8-) (Hjelpes, 3 "også" i 3 setninger.. du må bære over med meg.. ;-))
    God helg til deg og dine fine <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er liksom noe som skjer med hele kroppen! Energien vender tilbake og man merker at smilet sitter løsere. Jeg må nesten ta meg selv i det å ha lyst til å både synge og danse mens jeg venter på kollektivtransporten, men da hadde jeg ganske sikkert blitt innesperret... Hehe

      Ha en fortsatt fin uke! <3

      Slett