lørdag 13. desember 2014

13. desember: Santa Lucia

I dag har vi ikke gjort noe som minnet om Lucia. Alt det gjorde vi i går. Da var det Lucia frokost i barnehagen og tradisjon tro gikk Snapp Lucia sammen med de andre førskolebarna. Jeg skjønner ikke hvor tiden har blitt av, men til høsten har vi altså TRE skolebarn! Det blir rart og spesielt, men Snapp er veldig klar for skole så det blir garantert verst for mor :-)

I dag har vi vært hos svigermor på pepperkakebaking. De siste årene har hun gjort dette til tradisjon. Da koser vi oss masse med julegrøt og kjevling av deig. I år tror jeg det var første gang ungene faktisk satt i ro og jobbet entusiastisk. Fremgang!



Etter bakingen dro jeg og Snipp til Bergen for å handle litt julegaver sammen med en venninne. Det var et kort møte, men veldig kjekk måte å treffes på! På Torgalmenningen lot vi oss begeistre av en kunstner som malte et bilde med spraylakk på sånn ca ti minutter! Snipp ble helt i hundre da han oppdaget at det var et bilde med planeter. Han elsker nemlig alt som har med verdensrommet å gjøre.



Etter en liten intern diskusjon ble vi enige om at han kunne få det til jul i steden for en leke. Dette er jo faktisk noe han kan ha glede av lenge i motsetning til en leke som han raskt blir lei. På vei til togstasjonen viste Bergen seg fra sin vakreste side og jeg kan ikke si annet enn at jeg absolutt syns vi bor i verdens vakreste by! :-)



Ønsker dere fortsatt en fin Lucia!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar