lørdag 1. mars 2014

En fantastisk start

Snipp, Snapp og Snute har foreldrefri helg sammen med kjekke besteforeldre så jeg benyttet anledningen til å teste ut min første spinning langkjøring! Jeg må ha fem av disse for å få spinne Bergen- Voss og siden jeg ikke visste helt hvordan jeg kom til å være etterpå var det greit at de små ikke var hjemme. Timen går hver lørdag kl. 1015 og allerede på vei til senteret kjente jeg energien komme. I dag er det nemlig vår i verdens vakreste by!


Jeg trodde en langkjøring var på to timer og var ikke helt sikker på om jeg ble glad eller skuffet da den viste seg å bare være halvannen time. Instruktøren kom inn og luktet som sololje og sommer, morgensolen rakk akkurat over gulvet inn senteret og snek seg inn døren. Musikken smøg seg ut gjennom anlegget, inn i kroppen og satte bena i gang. Lykkefølelsen i kroppen steg i takt med tempoet og etter en time hadde jeg fortsatt tonnevis med energi. Det ble fortalt vitser. Vi smilte, vi lo, vi svettet og vi trødde til musklene i bena nesten tryglet om nåde. Men bare nesten. En langkjøring er rolig tempo, ikke høyintensiv. Jeg merket at kroppen var fornøyd. Etter hvert som vi kom ut i timen ba den om mer. Mer motstand. Det er en veldig god følelse når kropp og hode spiller på lag. Kvart på tolv steg vi av syklene og jeg kunne ikke annet enn å smile. Nå gleder jeg meg allerede til neste langkjøring på tirsdag!


Nå føles det som vi har hele lørdagen foran oss og jeg lurer på hva jeg skal bruke den til! Mest av alt har jeg lyst ut for å kjøpe meg rosa spinningsko, men jeg tror kanskje jeg bør investere i et belte, eller ny bukse! Tro det eller ei... Buksene mine er blitt for store! :)


God lørdag og god helg! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar