onsdag 16. oktober 2013

Beveg deg!

En ting jeg har tenkt på i det siste er hvor lite jeg beveger meg i hverdagen. Da tenker jeg ikke på tiden jeg nedlegger på et treningssenter eller bevisst trening, men vanlig aktivitet som å ta trappen istedenfor heisen, gå til steder hvor det er mulig osv. Jeg har tusen unnskyldninger, men ikke mange gode, for hvorfor jeg i de fleste tilfeller bør ta bilen. Som oftest er det bare snakk om å ha dårlig tid, noe jeg kunne ha unngått med litt bedre planlegging. Så nå har jeg bestemt meg for å fokusere mer på hverdagsaktivitet. Det skal bli mindre bilkjøring og mer gåing! :)

Det er bare å snøre på seg joggeskoene...


Med på lasset har jeg invitert kollegene mine på jobb og sammen skal vi se hvor mange kilometer vi kommer i løpet av høsten! All aktivitet teller og fokuset er å stimulere til mer bevegelse. Aktivitet som ikke måles i km regner vi om til ca km. Jeg er spent på hvor langt vi kommer!

Har du fokus på hverdagsaktivitet? Jeg utfordrer deg! Hvor langt kommer du i løpet av høsten? :)

Skriv gjerne i kommentarfeltet, del innlegget på facebook eller link til innlegget på din egen blogg om du tar i mot utfordringen! Dersom man trenger kalkulator for å regne om minutter til km så kan jeg hjelpe med det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar