tirsdag 29. oktober 2013

Friskmeldt og ferdigbehandlet

Du og du! Dette er slik en gledens dag! Jeg er frisk og trenger IKKE mer behandling! Det er hundreogførtisju dager siden min første behandling og i ettertid har jeg hatt et ukjent antall behandlinger hos både kiropraktor og fysioterapeut, men i dag kunne fysioterapeuten, Henrik,  konkludere med at: "Denne kroppen kjennes i grunn veldig bra ut nå så jeg tenker vi sier oss ferdig." Jeg hadde selvsagt mest lyst til å hoppe og danse av glede, men tok meg i det før jeg gjorde helt skam på meg selv. Illustrerer det med et arkivbilde hvor jeg og Snapp hopper og danser langs veien!


Jeg må innrømme at det er litt skummelt å bli overlatt til seg selv. I hundreogførtisjudager har Jørgen og Henrik tatt hånd om helsen min. De har løst opp i låsninger, stabilisert meg og gitt meg gode tips til hvordan jeg skal klare meg selv. Og nå er dagen altså her. Dagen hvor jeg skal klare meg selv. Det føles litt som jeg nettopp har tatt eksamen og nå skal alt jeg har lært omsettes i praksis. Henrik kunne likevel betrygge meg at jeg hadde åpen retur ved behov, men vi får håpe jeg klarer meg selv framover nå. Jeg som tidligere har vært MYE plaget med hodepine har ikke hatt hodepine på lenge! Når skuldrene krangler vet jeg hva jeg trenger å gjøre for å forhindre at det utvikler seg. Da jeg først begynte med behandling hadde jeg gått så lenge med trøblete skuldre at det var blitt en del av hverdagen min. Det går sikkert over av seg selv, tenkte jeg. Nå vet jeg at det ikke går over av seg selv og jeg trenger heller ikke gå rundt å ha det vondt. Det er som om jeg plutselig har fått ny energi! 

Dette er selvsagt bare et illustrasjonsbilde- jeg har ikke spist sjokoladen *kremt*..

Jeg er veldig glad for at jeg valgte Nemus Arna som behandlingssted etter anbefaling fra en venninne. Jeg har hele tiden følt meg i trygge hender. Behandlerne er dyktige, genuint interessert i helsen min og de har et ønske om at jeg skal bli frisk igjen. Jeg har vært borti leger, fysioterapeuter og kiropraktorer som har sett på meg som en arbeidsoppgave, men hos Jørgen og Henrik har jeg aldri følt det slik. De har vært der for å hjelpe meg og den oppgaven har de mestret til fulle. Dersom du trenger kiropraktor eller fysioterapeut i nærheten av Bergen kan jeg trygt anbefale disse to! I tillegg til Nemus Arna finner du Jørgen på Nesttun kiropraktorklinikk. Henrik kan du også treffe ved Motus 365 i Åsane. 

Siden jeg føler meg i ekstra godt humør i dag har jeg lett fram noen gamle historier jeg har skrevet som jeg vurderer å publisere for dere under skriblerier. Er det stemning for det mon tro? Det kan jo være dere trenger noe annet lesestoff enn romerriket? Selv skal jeg nå lese bok nummer tre i vampyrserien Morganville ;) NB! Innlegg under skriblerier blir kun publisert på facebooksiden min så anbefaler å like den om du ikke vil gå glipp av noe! Du kan like den her.



4 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel overstått behandlingsperiode!
    Må være deilig, selv om du er litt ambivalent, å legge dette bak deg.

    God tirsdagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå skal vi prøve å ikke falle tilbake i det gamle mønsteret med dårlige holdninger! :-)

      Slett
  2. Hei hei hei! Gratulerer som friskmeldt!! Det er jo helt fantastisk!! Skjønner at du jubler og danser! Jeg er ikke heelt der enda.. men det nærmer seg.. med stormskritt!! De virker helt superbe ut, de karene.. så viktig å føle at man er i gode hender under en sånn prosess! 147 dager lang sådan!
    StooorGlederMegMedDegKlem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Oh ja! De var helt fantastiske begge to! :-) Håper det snart løsner for deg også. Vi er jo alt for unge til å være rygg og nakke plaget ;-) Klem klem

      Slett