lørdag 10. august 2013

Hello gangsperr!

Er du en av de som har tusen unnskyldninger for ikke dra på treningssenteret eller? Velkommen i gjengen. Eller kanskje du synes det er for dyrt med et medlemskap? Vel, fortvil ikke! Jeg har løsningen og det finnes ingen unnskyldning lenger. Man kan nemlig trene hjemme på sitt eget stuegulv uten noe hjelpemiddel. Bare bruk din egen kropp!

Jeg følger en svensk mammablogg om trening og her om dagen var det lagt ut et innlegg om en slags pyramidetrening av bein. Tilbakemeldingene var av slaget: Aldri hatt sånn gangsperr før! Da tenkte jeg selvfølgelig at dette må testes. I går passet dette perfekt siden Snapp var syk og måtte være hjemme fra barnehagen så med han godt plassert foran barne-tv gikk jeg i gang.

Dette er en serie av seks ulike øvelser. For hver øvelse øker man med 10 repetisjoner. Første er 10, neste er 20 og siste er da selvfølgelig 60. Åh hallo så tunge de 50 og 60 ble! Der måtte jeg pause halvveis på begge for å hente meg inn igjen. Når man så er kommet til 60 skal man ned igjen med de samme øvelsene, altså 50, 40, osv. I går testet jeg hvor langt jeg kom i løpet av 20 minutter. Jeg klarte da å komme meg opp til 60 så her er det litt å jobbe med. Man kan selvfølgelig bruke så lang tid man vil og fullføre hele pyramiden, men jeg syns 20 minutter var et greit utgangspunkt. Målet er selvfølgelig å fullføre hele pyramiden i løpet av 20 min! Øvelsene kan man velge selv, men jeg brukte de som var oppgitt. Det fine med dette er at du kan gjøre det hvor som helst: i stuen, i hagen, på hytten, på ferie og til og med i lunsjen! Anbefaler da at man har tilgang på en dusj for dette blir man svett av!

Om du vil teste dette så trenger du:


Treningstøy! Legg gjerne til et håndkle og en drikkeflaske også.


Kle på deg og ta en kikk på denne her for øvelsene og en gjennomgang. Utstyr deg gjerne med litt ekstra pågangsmot også.

Du er nå klar. Etter jeg var ferdig hadde jeg problemer med å komme meg opp og ned trappen. Allerede i går kveld kom gangsperren. I dag kjennes det ut som dag 2 med gangsperr, men det er jo bare dag 1 så gruer meg litt til i morgen. Det er uansett bare godt å kjenne at man har brukt kroppen så jeg anbefaler alle å teste denne øvelsen! Trening er jo gøy! :D

Lykke til og gi meg gjerne et ord om du tester det ut!

( Om noen ikke vet hva gangsperr er så er det altså treningsverk)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar