mandag 11. mars 2013

Voksentid- let's swing!

I helgen var barna så heldig å få litt voksenfri. Snille besteforeldre tok de søte små på overnatting fra lørdag til søndag og da var det bare å slå hæla i taket for de voksne! Jeg var egentlig klar for en stille kveld på sofaen da far i huset ymtet fram på hodepine og vondt i halsen tidligere på dagen, men da ungene var vel levert fikk jeg beskjed om at vi skulle til byn og jeg trengte ikke skifte for det kunne jeg gjøre der! What???

Jeg fant fram igjen det nyinnkjøpte skjørtet som jeg litt skuffet hadde pakket vekk tidligere på dagen og gjorde meg klar. Far i huset hadde bestilt hotellrom, resten av kvelden var ikke planlagt. Vi tuslet litt rundt, spiste litt og jeg kom etter hvert på den sinnsykt gode ideen om at vi kanskje skulle gå en plass vi kunne danse??



Til informasjon: mannen kan danse, jeg kan ikke.. Det er faktisk så ille at jeg etter en dans med min onkel som er ekspert fikk beskjed om at jeg burde parkere danseskoene for jeg eide ikke takt! Men altså.. danse skulle jeg. Problemene meldte seg tidlig- for hvor skulle vi danse? Ingen av oss har de siste årene vært byløver så stedet måtte letes opp. I vår jakt etter egnet sted oppdaget vi at det slett ikke var vår aldersgruppe som var overrepresentert ute på byen! SJOKK! Vi har visst blitt gamle med årene- og jeg som trodde det bare var ungene som var blitt eldre?

Til slutt fant vi stedet! Jeg slo ut håret og svingte på skjørtet og vi klarte oss veldig bra. Faktisk så har jeg gangsperr i ene armen i dag! Avisene nevnte heller ikke noe dagen etterpå som for eksempel: " Eldre ektepar overtok dansegulvet på et av Bergens utested i natt!" Dansen pågikk ut i de sene nattetimer og jeg var jammen glad for at det var kort vei å gå til sengen når det var på tide å finne den :)

 
Ungene ble levert sent og det var litt godt det også selv om det alltid er godt å få de hjem igjen. Jeg kjenner at helgen har gjort godt og at energinivået har økt noen hakk. Nå er jeg derfor klar for mine fire timer med trening denne uken! :)
 
 
( Bilder er lånt fra Google)


3 kommentarer:

  1. Åhh så utrolig artig!! Han hadde bare funnet på det sånn helt uten videre.. wow what a man!! ;-)
    For 4 år siden var vi i Bergen i en bursdag, vi stak, fant en karaokebar nede ved kaien, og svinga oss til de stengte. Kanskje det var samme stedet! Jeg koste meg hvertfall helt utrolig den kvelden. Jeg digger Bergen! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg kan jo ikke annet enn elske han!;) Mulig vi var innom der hvor dere var, men på lørdag var det lite dansing der så vi fant et annet sted med mer fart ! Du får gi beskjed neste gang du er i Bergen da!Vi gjentar lett denne kvelden/natten hehe

      Slett
    2. Ja det skal jeg gjøre!;-) Mannen skal en tur nå alene.. men neste gang! Da må vi ut å svinge oss vettu!! ;-)

      Slett