mandag 25. mars 2013

Food, food & food

Tre retteren ble godt mottatt hos kokkemannen så da vil jeg gjerne dele menyen med dere!

Forrett:
Ruccola med mangopurè og chevrè
 
Denne var fryktelig enkel å lage og veldig, veldig god! Faktisk så god at jeg helt glemte min plikt som blogger og maten var nesten halvspist før jeg kom på at jeg skulle ta bilde! Måtte raskt fram med kamera for å sikre et snapshot og siden vi selvfølgelig spiste i stearinlys måtte jeg bryte enda en tabu og ta på blitzen! Bær over med meg, jeg er uerfaren enda... Forretten fikk terningkast 6!
 
Hovedrett:
Kreolsk marinert laks
Servert med ovnsbakt persille- og sellerirot. Amardinepoteter og smørstekt aspargesbønner

 
Denne retten fikk litt trekk på grunn av kjedelige grønnsaker. Med tanke på tiden jeg brukte på å få tak i grønnsakene så sier jeg meg litt uenig i det, men smaken ble i alle fall godkjent. I tillegg var laksen PERFEKT stekt! Det tar jeg innover meg med stolthet. Terningkast 5.
 
 
Dessert:
Jordbær med chilisjokoladetrekk og appelsinkakao cappucino
 
Dette var litt for kjedelig dessert for mannen sin smak. Need fat! I tillegg var cappucinoen litt svak mente han. Etter min mening var dette perfekt siden jeg allerede var ganske mett så hadde det vært en fetere dessert hadde jeg sikkert rullet på sofaen enda! Terningkast 3.
 
 
Alt i alt sier jeg meg fornøyd med menyen min. Nå gleder jeg meg til han skal gjenta denne kvelden!
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar