torsdag 17. januar 2013

Hverdagstrim


thechicitalian.tumblr.com


Jeg innleder dagens fortelling med noen kloke ord! Med friskt mot fant jeg ut at vi kunne ta akebrett til barnehagen. Det var jo snø! Jeg bestemte meg for at ungene ville elske ideen min, noe som igjen ville få de raskt avgårde og ergo ville mor pådra seg mindre stress. Jeg var veldig enig med meg selv så sånn ble det! Veeeeel.. Tanken vil jeg påstå var god, resultatet? Ikke helt i tråd med intensjonene! For det første var det MYE mindre snø enn jeg hadde planlagt så akebrettet hadde ikke noe gli. Det endte derfor med at jeg fikk kombinert litt trening da jeg måtte slepe akebrettet etter meg med to stykker bakpå. Eldstemann tok heldigvis sitt eget. Sekkene ( som forøvrig må ha vært fylt med stein) var det jo ikke plass til så de måtte jeg ha i andre hånden. Smått om senn kom vi oss i barnehagen og hadde brukte mye lenger tid enn om vi hadde gått. Mor var svett, men ungene var like blid. Så selv om mye gikk galt så ble det jo bra tilslutt. Ungene kom fram og syns det hadde vært en super tur, jeg rakk sjåføren min og kom meg tidsnok på jobb! I tillegg fikk jeg lurt inn litt hverdagstrim og hverdagstrimmen skal ikke undervurderes for småbarnsmødre! :)

I går for eksempel kom jeg meg litt for seint ut fra jobb og innså at jeg måtte raska på for å nå bybanen som passer inn med toget. For hva ville vel mannen si om jeg kom en halvtime for sent hjem?? Han driter selvfølgelig i det, han vet jo at jeg kommer hjem til slutt, men tankegangen var nok til at jeg hentet fram Speedy Gonzales i meg. Resultatet? Litt høyere puls og ny rekord opp til bybanestoppet! Da jeg var vel framme hadde jeg mest lyst til å hoppe opp og ned i ekstase over min nye rekord, men valgte å holde meg til et lite jubelrop inni meg. Små barn store gleder? Eventuelt litt krydder i travle småbarnsmødres hverdag. Trening i mitt hode krever faktisk ikke all verden. Noen ganger kan faktisk de små stegene i riktig retning være nok. Trappene i stedenfor heisen, gå av eller på bussen noen stopp lenger borte, haien kommer med barna og så videre. Alle kan fortelle deg hva du bør gjøre, men til slutt er det bare du som kan gjøre noe med! :)

Ha en fin torsdag- snart er helgen her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar