onsdag 2. januar 2013

1. januar

Ja, så var første dagen i 2013 snart passert. Nytt år og nye muligheter- og hva har så jeg gjort i dag? Tatt det helt rolig og stappet i meg siste rest av julen! Vel... Jeg har faktisk gjort alt klart til take- off i morgen. Å pakke klær til tre barnehagebarn er jammen ikke bare-bare! Det er som om det er et helt flyttelass som skal leveres hver mandag for så å flyttes tilbake igjen fredag. På dager med dårlig vær flyttes det gjerne hjem igjen oftere! I tråd med min misjon om mindre stress i 2013 har jeg derfor gjort dette klart på kvelden. Alternativet er å løpe rundt etter alt som skal være med i morgen tidlig og da har jeg mest sannsynlig alt for dårlig tid som vanlig! Matpakkene er også klar *klapper meg selv på skulderen* MEN... at jeg nå sitter her og blogger betyr at jeg er på overtid med å komme meg i seng! Målet mitt er klokken elleve... Skylder på at mannen skrur garderoben på soverommet og om jeg heller vil ha klærne mine inn igjen i skapet enn spredt rundt på soverommet så får jeg være tålmodig litt til... Garderobeskruing og tre små barn løpende rundt passer nemlig ikke sammen- vi har prøvd!

I morgen derimot starter 2013 for alvor for mitt vedkommende. Ny jobb og forhåpentligvis en god treningsøkt og et bedre kosthold enn det jeg har bedrevet i dag! Vanligvis blir jeg litt deppa i januar ( til tross for at alle fire barna har bursdag på denne tiden), men i år gleder jeg meg virkelig til å ta fatt på et nytt år!

Mens jeg har slækket på sofaen i kveld så har jeg surfet litt på nettet og fant et bilde som jeg vil dele med dere. Kroppen trenger kanskje ny boost og en liten oppvask etter julens gleder? Bildet er lånt fra blender-girl på pinterest. Opprinnelig opphav er ukjent... Personlig liker jeg å ta en kopp med te hvor jeg blander i litt kajennepepper og gurkemeie. Gurkemeier er betennelseshemmende og kajennepepper styrker immunforsvaret. Jeg er ikke flink til dette hver dag, men de dagene jeg gjør merker jeg at noen prosesser starter og det er helt tydelig vanndrivende for jeg løper på do i ett sett! :)

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar